داشتن خواص مکانیکی مطلوب و تعیین سرعت سوزش پیشرانه به مقدار دلخواه از جمله مواردی است که همواره مورد نظر محققان و طراحان در حوزه پیشرانه می باشد. در این مقاله به بررسی تاثیر پایدارکننده بر روی این پارامترها با استفاده از تغییر در نوع و مقدار پایدارکننده (آکاردیتII، 2- نیترو دی فنیل آمین و سانترالیتI ) پرداخته شده است. پس از نمونهسازی و انتخاب پیشرانه مورد نظر، آزمونهای خواص مکانیکی و سرعت سوزش روی نمونهها انجام پذیرفت. نتایج به دست آمده از آزمونهای خواص مکانیکی و سرعت سوزش نشان داد که خواص مکانیکی پیشرانه شامل پایدارکننده سانترالیتI بیشتر از پیشرانه با پایدارکننده آکاردیتII و 2- نیترو دی فنیل آمین است. همچنین افزایش درصد پایدارکننده آکاردیتII در پیشرانه سرعت سوزش پیشرانه را کاهش میدهد، در صورتی که افزایش پایدارکننده 2- نیترودی فنیل آمین در پیشرانه سرعت سوزش پیشرانه را افزایش میدهد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |