@ARTICLE{Ommi, author = {Razmjooei, Mohammad and ommi, Fatollah and shahbazi, mohammad and }, title = {}, volume = {13}, number = {3}, abstract ={در این بررسی، ابتدا به معرفی مدل­های مختلف تحلیل جریان درون موتور موشک سوخت جامد پرداخته می­شود. سپس با توجه به اینکه برخی از این مدل­ها قادر به پیش­بینی اثرات پدیده­های مهمی همچون سوزش فرسایشی و شتاب طولی نمی­باشند، بنابراین برای احتساب این اثرات بر روی بالستیک داخلی، با استفاده از معادلات جریان عمومیت یافته، یک مدل شبه یک­بعدی استخراج شده است. جریان شبه یک­بعدی غیر­لزج و تراکم ­ناپذیر همراه با اصطکاک، تزریق جرم، تغییر سطح مقطع جریان به عنوان معادلات حاکم در نظر گرفته می­شود. سپس با فرض شبه­دائمی بودن جریان، در نظر گرفتن میزان افت فشار و تغییرات قطر گلوگاه نازل و صرف نظر کردن از انتقال حرارت در دیواره­ها، در هر لحظه از زمان از معادلات حاکم در طول موتور انتگرال­گیری شده و مشخصات جریان درون موتور از جمله توزیع فشار، دما و عدد ماخ در طول موتور و همچنین مشخصات عملکردی موتور مانند فشار محفظه در طی فرآیند سوزش به صورت تابعی از زمان تعیین شده است. با توجه به اینکه اثر سوزش فرسایشی بر نرخ سوزش سوخت جامد در شرایط مختلف محیطی حائز اهمیت است، برای مقایسه نتایج بدست آمده از این مدل­سازی با روش­های تجربی، از مدل سادرهلم برای مدل­سازی سوزش فرسایشی استفاده شده است. }, URL = {http://isaem.ir/article-1-1155-fa.html}, eprint = {http://isaem.ir/article-1-1155-fa.pdf}, journal = {-}, doi = {}, year = {2018} }