-
نشریه مواد پرانرژی
مواد پرانرژی
Engineering & Technology
http://isaem.ir
1
admin
1735-3629
-
-
-
-
-
-
fa
jalali
1392
9
1
gregorian
2013
12
1
9
4
online
1
fulltext
fa
الاستومر اتیلن پروپیلن دی ان مونومر (epdm)به عنوان عایق موتور راکت پیشرانه های جامد (علمی-ترویجی)
الاستومرها، خواص، اختلاط و بررسی رفتارها
الاستومرها، خواص، اختلاط و بررسی رفتارها
ترویجی
T
به منظور حفظ سازهها و هم چنین دستیابی به تراست مورد نظر در موتور راکت، باید از افزایش بیش از حد دمای موتور و بدنه جلوگیری نمود که این عمل توسط عایقهای حرارتی انجام میگیرد. لاستیک EPDM به دلیل مزیتهای مانند وزن مخصوص کم، بهبود خواص کهولت، و عمر طولانی به عنوان عایق حرارتی مناسب برای موتورهای سوخت جامد متصل به بدنه میباشد.که در این تحقیق معرفی و خواص آن بررسی شده است. با وجود این مزایا، EPDM، یک لاستیک غیرقطبی میباشد و این باعث تضعیف چسبندگی آن به سوخت جامد مرکب بر پایه HTPBمیباشد باتوجه به اهمیت برقراری اتصال قوی بین عایق و سوخت جامد، روشهای مختلف اصلاح سطح لاستیکEPDM و بهبود استحکام چسبندگی آن مطالعه شده است.
In order to preserve structure and also achieve the desired thrust rocket motor, engine Case temperature should be prevented increase excess.This operation the can be done by Insulation. EPDM rubber because of advantages such as low specific weight, improve aging properties, as long as thermal insulation for solid propellant motors case bond Introduced and its properties are investigated in this study. However these advantages, EPDM, a rubber is nonpolar and it weakens the adhesion composite solid propellant is based HTPB. According to importance of a strong connection between the insulation and solid propellant, different methods of modification of EPDM rubber surface and improve adhesion strength has been studied.
اتیلن – پروپیلن دی ان, عایق کاری, فداشوندگی, اصلاح سطح, چسبندگی
EPDM, Insulation ,Ablation, Surface Modification, Adhesion
3
13
http://isaem.ir/browse.php?a_code=A-10-714-1&slc_lang=fa&sid=1
mortaza
noamoz
مرتضی
نوآموز
noamozm@yahoo.com
10031947532846004982
10031947532846004982
No
مرتضی
غفوری
10031947532846004983
10031947532846004983
Yes