با مقایسه میان نمودارهای عملکرد تجربی و پیشبینی شده موتور سوخت جامد مرکب، مشخص میشود که یک عدم انطباق یا انحراف میان این دو نمودار وجود دارد. این انحراف به تغییرات فضایی سرعت سوزش درون موتور نسبت داده میشود که در واقع به اثر "کوهانی شدن" که نوسان سرعت سوزش (پایین-بالا-پایین) میباشد، ارتباط دارد. از مهمترین دلایل وجود این تغییرات فضایی سرعت سوزش، نحوه فرایند ریخته گری پیشرانه میباشد. جهت اثبات اثرات جریان پیشرانه در هنگام ریختهگری بر روی تغییرات سرعت سوزش، مدل بالستیکی میبایست شامل تعیین سرعت سوزش نمونه ریختهگری شده بر مبنای آنالیز جریان باشد. در این مقاله دو فرض قابل اطمینان برای انحراف سرعت سوزش بیان شده است. فرض اول تکیه بر اثر جهتگیری ذرات اکسیدکننده (AP) بر روی بزرگی سرعت سوزش خطی دارد. فرض دیگر بر این اصل استوار است که نحوه فرآیند ریختهگیری و خطوط جریان حاصل از دوغاب پیشرانه بر روی انحرافات سرعت سوزش مؤثر میباشد و رفتار سوزش موضعی پیشرانهها در نقاط مختلف گرین، متفاوت میباشد. در واقع اثر کوهانی شدن به تغییرات فضایی در سرعت سوزش نسبت داده میشود که به عنوان نتیجهای از فرآیند رئولوژی جریان دوغاب پیشرانه در هنگام ریختهگری مطرح میباشد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |