جلد 14، شماره 2 - ( مجله علمی-پژوهشی مواد پر انرژی تابستان 1398 )                   جلد 14 شماره 2 صفحات 81-73 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

مهدوی حسین، طرلانی علی اکبر، گل ریز مهدی. ارتباط فرمولاسیون و رفتار آسودگی در پیشرانه‌های دوپایه و دوپایه بهبود‌یافته: بررسی رفتار دینامیکی-مکانیکی. نشریه مواد پرانرژی. 1398; 14 (2) :73-81

URL: http://isaem.ir/article-1-1241-fa.html


پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی، پژوهشگاه فضایی ایران ، m.golriz@isrc.ac.ir
چکیده:   (2012 مشاهده)
چکیده


در این کار ارتباط تغییر فرمولاسیون، در اثر تغییر اجزاء تشکیل دهنده‌ی پیشرانه­های دوپایه و دوپایه بهبود‌یافته، بر رفتار آسودگی آنها به کمک مطالعه رفتار دینامیکی-مکانیکی مورد بررسی قرار گرفت. آزمون DMTA به منظور بررسی رفتار دینامیکی-مکانیکی و تعیین نوع آسودگی‌های مختلف و دمای انتقالات سه گانه در فرمولاسیون های پیشرانه­های دو پایه و دوپایه بهبود یافته(CMDB)  استفاده شد. نتایج نشان داد که در پیشرانه­های دو پایه و دو پایه بهبود یافته دماهای آسودگی aT و βT دیده می‌شود، ولی دمای آسودگی T دیده نمی‌شود. با افزایش ترکیب درصد مواد پر انرژی نیترآمینی (RDX) در پیشرانه دو پایه بهبود یافته، دماهای آسودگی به سمت مقادیر بالاتر انتقال می‌یابند. با کاهش درصد نیترو گلیسیرین نیز، رفتاری مشابه مشاهده می‌گردد. نتایج نشان داد نمونه‌های حاوی RDX از مدول فشاری بیشتری برخوردار بوده و ازدیاد طول تا نقطه شکست در آن‌ها با افزایش مقادیر RDX کاهش می‌یابد.

 
متن کامل [PDF 857 kb]   (282 دریافت)    

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Iranian Scientific Association of Energetic Materials

Designed & Developed by : Yektaweb