جلد 9، شماره 2 - ( مجله علمی-پژوهشی مواد پرانرژی - پاییز 1393 )                   جلد 9 شماره 2 صفحات 66-61 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

امینی سید مهدی، کشاورز محمدحسین، قربانی فراز محمد، حیاتی مهران، موسوی آذر علی، آقایاری مهدی. تاثیر استفاده از آمونیوم پرکلرات با دو اندازه (درشت و ریز) بر ویسکوزیته پیشرانه جامد مرکب‌(علمی-پژوهشی). نشریه مواد پرانرژی. 1393; 9 (2) :61-66

URL: http://isaem.ir/article-1-708-fa.html


، s.mahdi.a89@gmail.com
چکیده:   (7193 مشاهده)
سوسپانسیون غلیظ بایندر در پیشرانه مرکب پدیده پیچیده‌ای را موجب می شود به طوری که کنترل خواص رئولوژیکی پیشرانه را به علت درصد بالای پرکننده دشوار می‌سازد. سوسپانسیون خمیری پیشرانه جامد کامپوزیتی، حاصل اختلاط اجزاء مختلف می‌باشد مانند : اکسید کننده، سوخت و بایندر. افزودن درصد بار جامد بدون افزایش ویسکوزیته موضوع مهمی در تولید پیشرانه جامد می‌باشد. این مشکل با استفاده از ذرات دو توزیعی قابل حل است. در این تحقیق، پنج نمونه پیشرانه جامد مرکب بر پایه آمونیوم پرکلرات(AP ) و پلی‌بوتادی‌ان خاتمه یافته با هیدروکسی (HTPB ) با مقدار بار جامد 85 درصد در سیستم دو سایزی تهیه شد. این پنج نمونه در میزان نسبت درشت به ریز از 80 به 20 تا 60 به 40 تفاوت داشتند. از دمای 40 درجه سانتی‌گراد به بالا شرایط نمونه‌ها برای ریختگری و اختلاط مناسب بود و بهترین نسبت برای به دست آوردن حداقل ویسکوزیته نسبت 70 به 30 (درشت به ریز) بود.
متن کامل [PDF 1270 kb]   (1976 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پیشرانه
انتشار: 1393/12/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Iranian Scientific Association of Energetic Materials

Designed & Developed by : Yektaweb