امینی سید مهدی، کشاورز محمدحسین، قربانی فراز محمد، حیاتی مهران، موسوی آذر علی، آقایاری مهدی. تاثیر استفاده از آمونیوم پرکلرات با دو اندازه (درشت و ریز) بر ویسکوزیته پیشرانه جامد مرکب(علمی-پژوهشی). نشریه مواد پرانرژی. 1393; 9 (2) :61-66
URL: http://isaem.ir/article-1-708-fa.html
، s.mahdi.a89@gmail.com
چکیده: (7710 مشاهده)
سوسپانسیون غلیظ بایندر در پیشرانه مرکب پدیده پیچیدهای را موجب می شود به طوری که کنترل خواص رئولوژیکی پیشرانه را به علت درصد بالای پرکننده دشوار میسازد. سوسپانسیون خمیری پیشرانه جامد کامپوزیتی، حاصل اختلاط اجزاء مختلف میباشد مانند : اکسید کننده، سوخت و بایندر. افزودن درصد بار جامد بدون افزایش ویسکوزیته موضوع مهمی در تولید پیشرانه جامد میباشد. این مشکل با استفاده از ذرات دو توزیعی قابل حل است. در این تحقیق، پنج نمونه پیشرانه جامد مرکب بر پایه آمونیوم پرکلرات(AP ) و پلیبوتادیان خاتمه یافته با هیدروکسی (HTPB ) با مقدار بار جامد 85 درصد در سیستم دو سایزی تهیه شد. این پنج نمونه در میزان نسبت درشت به ریز از 80 به 20 تا 60 به 40 تفاوت داشتند. از دمای 40 درجه سانتیگراد به بالا شرایط نمونهها برای ریختگری و اختلاط مناسب بود و بهترین نسبت برای به دست آوردن حداقل ویسکوزیته نسبت 70 به 30 (درشت به ریز) بود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
پیشرانه انتشار: 1393/12/24