آقایاری مهدی، مهدوی محمد، سیف فرهاد، احمد زاده هادی. بررسی مکانیسم سوختن یکنواخت و کاهشی در پیشرانه های جامد دوپایه(علمی-ترویجی). نشریه مواد پرانرژی. 1393; 10 (1) :27-33
URL: http://isaem.ir/article-1-764-fa.html
دانشگاه مالک اشتر اصفهان ، yari.mahdi2@gmail.com
چکیده: (5502 مشاهده)
سرعت سوزش پیشرانه جامد وابستگی زیادی به فشار دارد، به نحوی که در طول مدت احتراق پیشرانه در موتور موشک، نوسانات کم در احتراق به تغییرات قابل ملاحظه ای در فشار منجر می گردد. این موضوع در مواقعی میتواند منجر به انفجار موشک گردد. بهترین حالت برای احتراق پیشرانه ها زمانی است که سرعت سوزش مستقل از فشار باشد. اصلاح کننده های خواص بالستیکی برای کاهش حساسیت سرعت سوزش پیشرانه به نوسانات فشار و همچنین برای کاهش و یا افزایش سرعت سوزش به فرمولاسیون پیشرانه اضافه می شوند. از جمله این مواد می توان به نمک های مس و نمک های سرب اشاره نمود که باعث ایجاد حالت پلاتو و مزا در پیشرانه دوپایه می گردند. در این مقاله مکانیسم کاتالیست های سرعت سوزش در ایجاد حالت پلاتو و مزا در پیشرانه های دوپایه بررسی شده است.
نوع مطالعه:
ترویجی |
موضوع مقاله:
پیشرانه انتشار: 1393/9/8