در این مقاله عوامل موثر بر حساسیت به موج شوک و ضربه در پیشرانههای جامد مرکب از قبیل موازنه اکسیژن، تخلخل، اندازه ذرات اجزا موجود در پیشرانه و مکانیسم آتشگیری مطالعه شده است. حساسیت به موج شوک معمولا تحت تاثیر اجزاء پرانرژی پیشرانهها مثل اکسیدکننده و سوخت قرار دارد و تغییر درصد وزنی اجزاء، اندازه ذرات و نیز نوع فرآیند تولید تعیین کننده خواص حساسیتی پیشرانه میباشد. بررسیها نشان میدهد که حساسیت به موج شوک پیشرانههای جامد مرکب با افزایش موازنه اکسیژن، افزایش تخلخل و کاهش اندازه ذرات نیترامین و افزایش اندازه ذرات AP، افزایش پیدا میکند. حساسیت به ضربه پیشرانههای جامد مرکب نیز به موازنه اکسیژن و میزان تخلخل موجود در ساختار پیشرانه بستگی دارد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |