جلد 11، شماره 1 - ( تحقیق و توسعه پرانرژی - بهار و تابستان 1394 )                   جلد 11 شماره 1 صفحات 52-43 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

بلاغی اینالو اسماعیل، دهنوی محمدعلی، بلاغی اینالو ابراهیم. بررسی حساسیت به موج شوک و ضربه در پیشرانه‌های جامد مرکب . نشریه مواد پرانرژی. 1394; 11 (1) :43-52

URL: http://isaem.ir/article-1-347-fa.html


، mdehnavi.@ust.ac.ir
چکیده:   (5067 مشاهده)

در این مقاله عوامل موثر بر حساسیت به موج شوک و ضربه در پیشرانه‌های جامد مرکب از قبیل موازنه اکسیژن، تخلخل، اندازه ذرات اجزا موجود در پیشرانه و مکانیسم آتش‌گیری مطالعه شده است. حساسیت به موج شوک معمولا تحت تاثیر اجزاء پرانرژی پیشرانه‌ها مثل اکسیدکننده و سوخت قرار دارد و تغییر درصد وزنی اجزاء، اندازه ذرات و نیز نوع فرآیند تولید تعیین کننده خواص حساسیتی پیشرانه می‌باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که حساسیت به موج شوک پیشرانه‌های جامد مرکب با افزایش موازنه اکسیژن، افزایش تخلخل و کاهش اندازه ذرات نیترامین و افزایش اندازه ذرات AP، افزایش پیدا می‌کند. حساسیت به ضربه پیشرانه‌های جامد مرکب نیز به موازنه اکسیژن و میزان تخلخل موجود در ساختار پیشرانه بستگی دارد.

متن کامل [PDF 771 kb]   (2607 دریافت)    
نوع مطالعه: ترویجی | موضوع مقاله: حساسيت و ايمني
انتشار: 1394/11/13

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Iranian Scientific Association of Energetic Materials

Designed & Developed by : Yektaweb