هدف این مقاله مروری بر تأثیر پارامترهای فرمولاسیون پیشرانه بر حساسیت دمایی سرعت سوزش و درک بهتر مکانیسمهای حساسیت دمایی سرعت سوزش میباشد. دمای اولیه پیشرانه جامد بر سرعت سوزش، فشار و تراست سیستم پیشرانش تأثیر میگذارد. حساسیت دمایی، ، سرعت سوزش پیشرانههای جامد مستقیماً بر دقت و عملکرد موتور راکت تأثیرگذار است و از این رو لازم است مقادیر حساسیت دمایی به منظور کاهش هزینه سیستمهای تسلیحاتی و موشکی و عملکرد مطلوب، پایین باشد. در این تحقیق خلاصهای از مکانیسمهای حساسیت دمایی سرعت سوزش پیشرانه مورد مطالعه قرار گرفته است. اثر متغیرهای فرمولاسیون پیشرانه بر مقادیر تجربی بررسی شده است. اثرات آزمایشگاهی شامل فشار، دما، نوع بایندر، درصد و اندازه ذرات آلومینیم، درصد AP و گستره توزیع اندازه ذرات آن و افزودنیهایی مانند فروسنها، کاربورآنها ، BEFP ، کرومیت مس و اکسید آهن میباشد. در پیشرانههای حاوی AP با بایندر بیاثر و فاقد آلومینیم، مقدار با باریکتر شدن توزیع اندازه ذرات AP کاهش مییابد. تعدیلکنندههای سرعت سوزش دارای آهن مانند اکسید آهن، فروسن و BEFP در کاهش مؤثر میباشند .
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |