جلد 9، شماره 2 - ( علمی- ترویجی تحقیق و توسعه مواد پرانرژی تابستان 1392 )                   جلد 9 شماره 2 صفحات 52-45 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

فارغی علمداری رضا، موسوی ندوشن سید امان اله. افزایش سرعت سوزش پیشرانه با استفاده از صفحات فلزی کار گذاشته شده درون گرین پیشرانه (علمی-ترویجی). نشریه مواد پرانرژی. 1392; 9 (2) :45-52

URL: http://isaem.ir/article-1-303-fa.html


دانشگه صنعتی ملک شتر ، reza_fareghi@yahoo.com
چکیده:   (8902 مشاهده)
یکی از روشهای قابل استفاده برای افزایش سرعت سوزش پیشرانه استفاده از ورقه‌های فلزی کارگذاشته درون گرینهای پیشرانه است که بیشتر برای گرین های سیگاری سوز مورد استفاده قرار می گیرد. ورقه‌های فلزی کارگذاشته درون گرین پیشرانه با استفاده از انتقال حرارت از محصولات احتراقی پیشرانه درون گرین پیشرانه و به قسمت های دیگر باعث افزایش سطح سوزش پیشرانه می گردد. هرچه ضریب انتقال حرارت و نقطه ذوب صفحه فلزی بیشتر باشد افزایش سرعت سوزش نیز بیشتر خواهد شد. این صفحات فلزی در اشکال مختلف (v شکل، استوانه ای و ...) و به صورتی تکی و یا چند تایی درون گرین پیشرانه قرار می گیرند. در این مقاله ضمن بررسی مکانیسم افزایش سرعت سوزش توسط صفحات فلزی، عوامل تاثیرگذار بر میزان افزایش سرعت سوزش توسط این صفحات از قبیل ضریب انتقال حرارت و ضخامت صفحه مورد بحث قرار خواهد گرفت.
واژه‌های کلیدی: پیشرانه، صفحه فلزی، سرعت سوزش، گرین.
متن کامل [PDF 614 kb]   (474 دریافت)    
نوع مطالعه: ترویجی | موضوع مقاله: پیشرانه
انتشار: 1392/9/19

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Iranian Scientific Association of Energetic Materials

Designed & Developed by : Yektaweb